Що таке вікна з екструдованою гумою
або чому не у всіх вікнах можна міняти ущільнювач.
Так склалося, що вкрай актуальне питання за іронією не має навіть обговорення на просторах інтернету. У сьогоднішній статті мова піде про екструдований ущільнювач у пластикових вікнах (ПВХ), що це таке і до яких наслідків він призведе.
За принципом розташування ущільнювача в профілі, металопластикові вікна діляться на два типи:
стандартний (EPDM) – віконна стулка по периметру має канавку, в яку закатаний гумовий ущільнювач з поворотом на кутах, завдяки чому по закінченню терміну його експлуатації (7 – 10 років) його можна замінити;
екструдований (ТРЕ) – коли ущільнювач спаяний разом зі стулкою, кути зачищені і в місці зачищеної спайки мають тонку смужку із застиглого пластику (ПВХ). Так само особливість такого ущільнювача в тому, що за температур нижче 20С° він може задубіти і почати пропускати протяги. Згодом вийшовши з ладу, такий ущільнювач технологічно не підлягає заміні, але в Києві і по всій Україні “кулібіни” за окрему вартість його замінять, а це – кустарщина.
І тут бац і після розголосу другого пункту на нас одразу накинуться всі виробники вікон із впаяним ущільнювачем, які стверджують, що термін експлуатації вікон понад 30 років, але ж ми в сервісній службі “Акен” понад десять років бачимо вікна в їхньому кінцевому стані… і можемо відповідально заявити, що без догляду (чищення та обробка спецрозчином) хоча б раз на два роки, екструдований ущільнювач зможе виконувати свою герметизуючу функцію не більше 10-ти років!
Для чого придумали впаяний ущільнювач.
Виходячи з інформації відкритих джерел, найправдоподібніша версія появи екструдованого ущільнювача у вікнах і дверях абсолютно банальна – оптимізація виробничого процесу виготовлення вікон. А простіше кажучи, під час виробництва вікон у цеху, не витрачатиметься додатковий час на його закачування в профіль. Ось ще кілька рядків з віконного форуму Стройдом:
“З плюсів ще б хотілося виділити таку ситуацію! На складі повно профілю, в роботі море замовлень, а постачальник ущільнювача підвів з постачанням. Все, кіна не буде
З приводу мінусів, я бачимо три:
1. Жорсткість самого ущільнювача. Вкатаний ущільнювач виготовляють на основі ПВХ, звичайний (вкатний) – на основі каучуку, він м’якший та еластичніший. Під час зварювання рами, стулки, імпоста, в кутах цей ущільнювач стає мало не “дерев’яним”, тобто переходить в інший стан під час плавлення. Це загрожує нещільним притисканням стулки до рами в кутах, те ж саме стосується склопакета. Взимку буде “сифон”.
2. експлуатаційні властивості. Дуже багато було написано на цю тему, чи можливо міняти вкочений ущільнювач чи ні. Зі свого досвіду скажу, можливо, але з труднощами. Він дійсно вварений у профіль і не дуже добре продається вилученню з паза. Дуже трудомісткий процес.
3) Ламінація такого профілю. Декоративна плівка повинна загортатися за краї рами, стулки, імпоста. По-перше так більш технологічно. По-друге, дуже негарно, коли плівка лягає на ущільнювальну гуму (подивіться на штапик).”
Що робити якщо у вас такий ущільнювач.
Перш за все екструдована гума потребує більшого догляду порівняно зі стандартним етилен-пропіленовим каучуком. Під доглядом ми маємо на увазі – обробку поверхні ущільнювача один раз на рік (пізня осінь) спеціальними розчинами з наборів для догляду за вікнами, так само підійдуть спреї для догляду за ущільнювачами дверей автомобіля (попередньо вивчіть інструкцію із застосування).
Жодних регулювань фурнітури зима/літо, оскільки через надмірний притиск у зимовий період буде втрачено об’єм ущільнювача.
У разі якщо ваш ущільнювач вийшов з ладу і регулювання фурнітури вікон не допомагає, сервісні майстри “Акен” після детальної діагностики, підібравши відповідну альтернативу, можуть замінити його, попередньо проконсультувавши про ризики такої заміни та можливі наслідки.